donderdag 10 mei 2012

Je kunt je leven helen

Je kunt je leven helen - Louise Hay
Dit boek beschouw ik zo ongeveer als mijn persoonlijke bijbel. Louise beschrijft in dit boek hoe onze gedachten en overtuigingen over onszelf en over het leven vaak de oorzaak zijn van onze emotionele en lichamelijke problemen. Anders gezegd: als je niet op een manier die niet schadelijk is voor jezelf, met jezelf, anderen of situaties kunt omgaan, dan wil deze emotie op een andere manier tot uiting komen. Dit kan dan de vorm van een ziekte in je lichaam aannemen.

Achterin dit boek staat een lijst opgenomen met ziektebeelden (alles van een verkoudheid tot kanker) waarbij uitgelegd wordt welke verdrongen emotie of ongezonde manier van met dingen, mensen of jezelf omgaan hieraan ten grondslag ligt. Er staat ook een positieve ombuiging van de oorzaak bij.

Op deze manier kun je op een bewuste manier met je gezondheid omgaan en de kwalen van je lichaam als signalen gaan zien. En als je je er van bewust raakt, kun je het ook veranderen. Zo kun je zelf de verantwoordelijkheid voor je gezondheid nemen.

Ik heb heel veel met dit boek gewerkt en ik gebruik het nog steeds zeer regelmatig. Als ik nu ergens last van heb, dan denk ik misschien wel “Goh, heb ik iets verkeerd gegeten?”, maar tegelijkertijd denk ik bijvoorbeeld “Waar ben ik nu zo bang voor?” Ik weet niet altijd het antwoord, maar het feit dat ik bewuster met mijn lichaam omga, zet onbewust al heel veel in werking.
Klik op de onderstaande link voor meer informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten